Köpvillkor hos Make me smile

Vi vill få dig att le

Vi vill naturligtvis att våra kunder ska vara nöjda och glada samt må bra.

För allas bästa så behöver det dock finnas vissa tydliga köpvillkor och på denna sidan går vi igenom vår köpvillkor.

Vi går igenom:
ångerrätt
öppet köp
dina uppgifter
frakt
- outhämtade paket
- reklamation
- betalningssätt
- köpgaranti
- returadress 

Ångerrätt

När man handlar på distans så är det omöjligt att känna, klämma, dofta m.m. på de produkter som man är intresserad av.Av denna anledning skapades E-handelslagen för att ge konsumenter en möjlighet att vara trygga.

Denna lag som vi självklart följer ger bl.a. 14dagars ångerrätt.

Då vi gillar att sprida glädje och leende så har vi valt att ge dig som kund möjlighet till öppet köp i 14dagar (vilket är med än vad lagen kräver).

Pengarna tillbaka vid retur inom 14 dagar - oavsett anledning.

  • Vi erbjuder 14 dagars öppet köp, även vid bruten förpackning om det krävs att förpackningen bryts för att du ska kunna testa produkten. Observera dock att förpackningen ska bryts med minsta möjliga skada.
  • Om du inte är nöjd, oavsett anledning, så får du pengarna tillbaka för produkten (ej frakten). Förpacka varan väl, lägg med kvitto och berätta att du vill utnyttja öppet köp samt varför du inte är nöjd. Kom ihåg att berätta om du vill ha en annan produkt, tillgodokvitto eller hur du vill få dina pengar så får du dessa inom tio arbetsdagar.
  • Observera att det är skillnad på ångerrätt/öppet köp och ej uthämtade paket. För att testa en produkt så behöver du ju ha hämtat den och kommer den tillbaka som ej uthämtad som har du inte testat och då finns en speciell rutin för ej uthämtade paket.
  • Tänk på att returer endast kan skickas till oss med PostNord och inte med någon annan distributör. Du som kund står för returfrakten.

Se nedan för adress att använda när du ska skicka till oss.
 

Dina uppgifter

Vi följer GDPR och behåller naturligtvis dina uppgifter för oss själva i vårt kundregister (som dock finns rent fysiskt hos vår hemsides-leverantör) - se vår integritetspolicy.
 

Vi förbehåller oss rätten att visa annonser samt att skicka relevanta mail och sms som är enkla att avsäga sig från om man inte vill ha tips, nyheter, rabbater m.m.
Är du inte bekväm med detta så meddelar du mig och du stryks från att få dessa utskick.

För att handla hos oss behöver du vara myndig eller ha tillstånd från vårdnadshavare.

Vi är ett svenskt företag som finns i Sverige och vi har valt att låta moms ingå i alla priser och redovisas tydligt på kvitto samt orderbekräftelsen.

Är det några frågetecken så når du oss säkrast på mailen på vardagar mellan 9-17.
 

Frakt

Vi använder PostNord för frakt vilket innebär leverans inom 1-3 arbetsdagar i din brevlåda, utanför din dörr eller till ditt postombud.
Om det vi skickar är för stort för din brevlåda eller brevinkast så har PostNord som standardrutin att paketet då hamnar hos ditt närmaste postombud. Om du inte vill ha ditt paket till ditt postombud så kan du nu få paketet till din dörr oavsett om du är hemma eller inte.Vi har skapat två leveransalternativ för varje viktklass - det ena alternativet heter PostNord Varubrev och det andra har tillägget till dörren. Det hela påverkar de paket som är för stora för att gå in i brevlådan - vanligt varubrev går till ombudet och varubrev till dörren lämnas av brevbäraren utanför din dörr oavsett om du är hemma eller inte. 
I båda fallen så aviserar PostNord dig med SMS.
Tänk på att paketet utanför dörren är ditt ansvar när brevbäraren lämnat det.
 

Outhämtade försändelser

Vi gillar glada och nöjda kunder och en del i att lyckas med det är att du som beställer hämtar ditt paket om det kommit till ett ombud. Vi aviserar alltid det vi skickar genom att skicka mail med spårningslänk i samband med att vi lämnar in hos PostNord och PostNord ska avisera via SMS när det är leveransklart.
Om du inte hämtar ditt paket så kan du inte heller få någon glädje av det som du har beställt utan outhämtade paket kommer att gå i retur till oss.

När vi skickar saker till dig så vill PostNord har ersättning för att se till att sakerna kommer fram till dig eller ditt ombud och detta är pengar som inte kan fås tillbaka.
När vi får ett outhämtat paket i retur så kommer vi kontakta dig via sms eller mail för att se vad som hände och vad du vill göra.

Outhämtade sändelser kommer att debiteras med 75 kr för frakten och kostnader för merarbete.
 

Pricerunner köpgaranti - för extra trygghet

Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem inträffar.
Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.

Om du inte redan är medlem på PriceRunner och besökt oss genom dem så kan du, inom en timme efter ditt köp genomföra din registrering. Det är gratis och tar mindre än tre minuter och vips så blir ditt köp skyddat!
Skaffa PriceRunner Köpgaranti idag

Om du vill att ditt köp ska täckas av Köpgarantin så måste din beställning vara addresserad till den adress du är skriven på.
Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är skadad, om en enskild vara saknas vid leverans, om leverans av vara uteblir eller om varan är felaktig.

Om något gått fel med ditt köp ersätter Köpgarantin dig för såväl inköpskostnader som fraktkostnader. Du får även ersättning för direkt ekonomisk skada du lidit till följd av felet. Köpgarantin omfattar inte eventuell värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader.

Besök PriceRunner för att ta del av kompletta finstilta villkor och regler samt lista på kategorier som ej omfattas.

PriceRunner Köpskydd

Betalning sker enkelt och tryggt med Payson

  • Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson.
  • Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
  • Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave. Läs mer på www.payson.se

Betala direkt med Swish


Swish är ett betalningssätt där många av Sveriges banker ingår och som innebär att man överför pengar mellan mobiltelefoner.

Du behöver alltså ha skaffat applikationen Swish till din mobiltelefon samt kopplat ditt konto till applikationen.

När du sedan väljer Swish som betalningsmetod hos oss så Swishar du till 123 263 6496 innan vi skickar det du beställt.

Är det några frågor angående hur vi använder det så kontakt oss gärna.
Mer om Swish finns att läsa här
 

Reklamation

Vi vill ha nöjda kunder med ett leende på ansiktet och det är den målbild vi hela tiden jobbar för att uppnå.

Vi är dock människor som använder oss av andra som hjälper oss att distribuera din beställning till dig.
Det innebär att det tyvärr inte kan uteslutas att det ibland kan bli något fel på något vis och att du behöver göra en reklamation. Det enklaste du kan göra då är att kontakta mig med en beskrivning av vad som hänt och gärna en idé om hur du vill lösa problemet och så tar vi det därifrån.
Vi vill att du ska vara 100% nöjd.
 

Returadress

Make me smile

Ullerudsbacken 70, lgh 1503

123 73 Farsta
Sverige

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.

Kontakta oss

Osäker på något? Kontakta mig. /Palle